lauantai 12. tammikuuta 2013

Matkustelua mukavuusalueelta kohti tuntematonta

Sain Vaihtorinki neljälle -haasteessa perinteisiä hollantilaisia keramiikkahelmiä, jotka on maalattu käsin. 
Nyt ne päätyivät koruun. 

Sininen on värinä mulle vieras. Tai ei vieras, jokseenkin epämukava vain, en osaa pukeutua siniseen tai käyttää sinisiä asusteita, en edes koruja. Siksi se tuntuu värinä kovin hankalalta. Tuli siis taas hypättyä "tuntemattomaan", tai ainakin oman mukavuusalueen ulkopuolelle. 


Litteitä helmiäispintaisia muovihelmiä ja joitain sinisiä kivi/keramiikkahelmiä. Materiaalista ei ole tietoa, olen ostanut nämä muistaakseni kivihelminä kuitenkin.

Niskan taakse menevä osuus on ketjua. Näköjään olen kovasti tykästynyt tähän tyyliin tehdä koruja. Korussa ei myöskään ole lukkoa, se on sen verran pidempi, että mahtuu pään yli. 


Tässä näkyy tuo suuri käsin maalattu keramiikkahelmi. Se pääsi tuollaisen jatkopalan avustamana korun "hännäksi" tai riipukseksi. Oon tyytyväinen, kun oon oppinut käyttämään noita vaijerinsuojia ja noita helmiä, jotka suljetaan puristushelmen päälle. Ne saavat lopputuloksesta paljon huolitellumman näköisen. 


Tässä näkyy koru kokonaisuudessaan. Korussa molemmin puolin ennen keskikohtaa on nuo pienemmät käsin maalatut helmet. Kauniit, eikö?

Vähän on vielä mietinnässä, että laitanko jotain vielä roikkumaan tuosta silmukasta, johon häntä loppuu. 

Sitten vielä yksi kuva tummalla alustalla.


Näyttää jotenkin mahtipontisemmalta tummaa alustaa vasten. Vaalea alusta tekee korusta herkemmän, tumma saa sen näyttämään vahvemmalta :) Kameleontti ;)


11 kommenttia:

  1. Kauniin sinivalkoinen ja tosi suloiset nuo posliinihelmet:-)

    VastaaPoista
  2. Puukorutkin tuolla tosi kivoja, mutta tämä on aivan ihastuttava! Ei arvaisi, ettet ole mukavuusalueellasi :-)

    (Minullakin noita tuntemattomia matkustusalueita riittää joulutonttujen jäljiltä vielä yllinkyllin!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, kiitos :D Juu ei, sininen ei ole mun väri.

      Poista
  3. Ihastuttava tämäkin! Hyvin kauniit posliinihelmet ja taidokkaasti yhdistetty muihin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Yhdistin kaikki epämukavan siniset helmet samaan ;)

      Poista
  4. oi miten kaunis :) minulle sininen kuuluu mukavuusalueisiin, epämukavuusaluetta lienevät lähinnä liila ja pinkki - ne kun eivät ollenkaan sovi minulle. mutta jos epämukavuusalueella onnistuu näin hienosti, taidan seuraavaksi matkustaa sinne :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liila kuuluu mullakin epämukavuusalueelle tuon sinisen lisäksi. Ja vihreäkin, en osaa pukeutua vihreään.

      Hyvää matkaa sullekin ;)

      Poista
  5. Tosi kaunis! Mä olen myös yrittänyt käyttää nuo ihastuttavat helmet johonkin, mutten ole osannut niitä mihinkään vielä yhdistää. Sä sensijaan olet onnistunut siinä hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Pitkään mä niitä tuijottelinkin tuolla pöydällä.. Ovat olleet koko ajan mielessä kyllä, mutta nyt onnisti ;) Onnistut varmasti sinäkin :)

      Poista
  6. Aivan ihana koru:), itse pidän kovasti sinisestä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Värithän ovat ihan makuasioita ja nekin vaihtelevat jopa tunnetilojen mukaan :)

      Poista